هنگام سفر با هواپیما، مسافران معمولاً مجازند مقدار مشخصی چمدان دستی همراه خود داشته باشند. این کیسه ها معمولاً در سطل های بالای سر که در بالای صندلی ها قرار دارند نگهداری می شوند. با این حال، ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که سطل های سربار پر شده و فضایی برای کیسه های اضافی باقی نماند. در چنین مواردی، خطوط هوایی رویه های خاصی را برای رسیدگی به این وضعیت و اطمینان از ایمنی و راحتی همه مسافران در نظر گرفته اند.

مرحله 1: اعلام و کمک

اولین قدمی که خدمه یا خدمه هنگام پر شدن سطل های سقفی انجام می دهند، اعلامیه ای برای اطلاع مسافران است. آنها از مسافران باقیمانده با چمدان های دستی درخواست خواهند کرد که آنها را در دروازه بررسی کنند یا برای یافتن گزینه های ذخیره سازی جایگزین به آنها کمک کنند.

مرحله ۲: چمدان‌های بازرسی در دروازه

اگر فضای کافی در سطل‌های سقفی وجود نداشته باشد، برخی از خطوط هوایی ممکن است برچسب‌های بازرسی برای چمدان‌های دستی ارائه کنند. مسافران میتوانند قبل از سوار شدن، چمدان های خود را در درب هواپیما بگذارند و پس از رسیدن به مقصد بازگردانده می شوند. چک کردن دروازه به مسافران اجازه می دهد تا چمدان های خود را تا زمان سوار شدن همراه خود نگه دارند و اطمینان حاصل می کند که به محض پیاده شدن در دسترس خواهند بود.

مرحله 3: بارگیری و ذخیره سازی

در موارد شدیدتر که هنوز فضای کافی برای چمدان‌های بازرسی وجود ندارد، شرکت‌های هواپیمایی ممکن است نیاز داشته باشند مقداری چمدان را از محفظه بار هواپیما تخلیه کنند. این فرآیند شامل برداشتن چمدان های چک شده از هواپیما و نگهداری آنها در محفظه بار است تا زمانی که در بدو ورود به مسافران تحویل داده شود. تخلیه چمدان تحویل‌شده آخرین راه‌حل است و تنها زمانی انجام می‌شود که همه گزینه‌های دیگر تمام شده باشند.

مرحله ۴: رزرو مجدد یا جبران خسارت

در موارد نادری که حتی تخلیه چمدان تحویل‌شده مشکل را حل نمی‌کند، ممکن است شرکت‌های هواپیمایی نیاز داشته باشند مسافران آسیب‌دیده را در پرواز بعدی رزرو کنند یا برای هرگونه ناراحتی ایجاد شده غرامت ارائه کنند. این معمولاً به صورت موردی انجام می شود و سیاست های خطوط هوایی ممکن است متفاوت باشد.

توجه به این نکته ضروری است که رویه های ذکر شده در بالا ممکن است بین خطوط هوایی متفاوت باشد. برخی از خطوط هوایی ممکن است تدابیر بیشتری را اتخاذ کنند یا بر اساس سیاست‌های خاص و پیکربندی هواپیما، وضعیت را به گونه‌ای متفاوت مدیریت کنند.

اگر در موقعیتی قرار گرفتید که سطل های سقفی پر است، توصیه می شود دستورالعمل های ارائه شده توسط خدمه پرواز یا خدمه را دنبال کنید. آنها برای مدیریت چنین موقعیت هایی آموزش دیده اند و مسافران را در بهترین مسیر حرکت راهنمایی می کنند.

34 نکته برای برخورد با سطل های سربار کامل:

    1. برای اطمینان از فضای خالی در سطل‌های بالای سر، زودتر به دروازه برسید.
    2. استفاده از کیف‌های دستی کوچک‌تری را در نظر بگیرید که می‌توانند زیر صندلی قرار بگیرند.
    3. از کیسه های فشرده یا مکعب های بسته بندی برای به حداکثر رساندن فضا در چمدان خود استفاده کنید.
    4. بررسی کنید که آیا خط هوایی شما برای مسافران خاصی پرواز با اولویت ارائه می دهد.
    5. از پیکربندی و ترتیب صندلی هواپیمای خود آگاه باشید.
    6. از بسته بندی بیش از حد کیف دستی خود برای کاهش اندازه آن خودداری کنید.
    7. از فضای زیر صندلی های روبروی خود استفاده کنید.
    8. به جای یک کیف دستی بزرگتر، با یک وسیله شخصی سفر کنید.
    9. با خط‌مشی‌ها و محدودیت‌های حمل بار شرکت هواپیمایی خود آشنا شوید.
    10. برای ایمن کردن موقعیت صندلی دلخواه خود، اعلام حضور آنلاین را انتخاب کنید.
    11. از ترازو چمدان استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که کیف دستی شما محدودیت‌های وزنی را رعایت می‌کند.
    12. مواظب هرگونه چیز با ارزش یا شکننده در کیف دستی خود باشید.
    13. اگر با یک همراه سفر می‌کنید، فضای ذخیره‌سازی مشترک را در نظر بگیرید.
    14. از مهمانداران هواپیما برای یافتن گزینه های ذخیره سازی موجود کمک بخواهید.
    15. برای دسترسی راحت‌تر به سطل‌های سقفی، صندلی‌های نزدیک جلوی هواپیما را رزرو کنید.
    16. از آوردن وسایل غیر ضروری به عنوان بخشی از چمدان دستی خود اجتناب کنید.
    17. از همه گزینه های موجود قبل از سوار شدن استفاده کنید.
    18. در صورت لزوم آماده باشید تا کیف خود را در دروازه چک کنید.
    19. یک کیسه جمع شونده بخرید که در صورت عدم استفاده به راحتی قابل نگهداری باشد.
    20. یک کیف دستی به سبک کوله پشتی انتخاب کنید که به راحتی قابل مانور دادن باشد.
    21. دستورالعمل های خاص ارائه شده توسط شرکت هواپیمایی یا خدمه پرواز را دنبال کنید.
    22. با همسفران مودب باشید و در صورت نیاز به آنها کمک کنید.
    23. از عجله برای سوار شدن به هواپیما برای ایمن کردن فضای سطل بالای سر خودداری کنید.
    24. ارتقاء را به کلاس بالاتری از خدمات با فضای سطل بالای سر تضمین شده در نظر بگیرید.

ارتقا

  1. بررسی کنید که آیا شرکت هواپیمایی شما گزینه‌های ذخیره‌سازی اضافی مانند کمد یا محفظه را ارائه می‌دهد.
  2. در صورت لزوم برای امکان تخلیه چمدان تحویل‌شده آماده باشیدsary.
  3. از هرگونه تغییر یا به‌روزرسانی از سوی شرکت هواپیمایی در مورد در دسترس بودن سطل سربار مطلع شوید.
  4. استفاده از خدمات تحویل چمدان را برای اقلام بزرگتر یا سنگین‌تر در نظر بگیرید.
  5. در صورت وجود از فضای ذخیره سازی در بخش میانی یا عقب هواپیما استفاده کنید.
  6. برای به حداکثر رساندن استفاده از فضا، کیف دستی خود را به صورت استراتژیک بسته بندی کنید.
  7. از هرگونه محدودیت اندازه که توسط شرکت هواپیمایی خود برای چمدان های دستی اعمال می شود، پیروی کنید.
  8. از آوردن وسایل بزرگ یا نامنظم به عنوان چمدان دستی خودداری کنید.
  9. سفر در زمان‌های شلوغ کمتر را در نظر بگیرید تا شانس فضای بالای سر موجود را افزایش دهید.
  10. نگرش مثبت خود را حفظ کنید و در صورت نیاز به راه حل های جایگزین انعطاف پذیر باشید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...